بازگشت مهرجویی و عطاران بعد از سال ها به چرخه اکران سینمادوستان ذوق زده می شوند؟
بازار مقاله: اکران عید فطر از بامداد امروز و با نمایش 3 فیلم «لامینور»، «انفرادی» و «مغز استخوان» شروع شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، اساسا نمایش فیلم های لامینور و انفرادی، به اندازه ای برای مخاطبان جذابیت دارد که از شروع این هفته نسبت به پیش خرید بلیت های این دو فیلم همت کردند. بطوریکه برای انفرادی، ۵۵ میلیون تومان و برای لامینور، ۴۵ میلیون تومان بلیت تا اختتام سه شنبه شب پیش فروش شد.
این میزان ذوق زدگی مخاطب آن هم در وضعیت فعلی که سینمای ایران به شدت به آن نیاز دارد سبب شده تا این اکران، جذابیت های بمراتب بیشتری نسبت به اکران نوروزی را به خود ببیند. این دو فیلم، موجی از امیدواری را ایجاد کرده اند تا خاطرات غم بار اکران نوروزی امسال که طی آن کمتر از ۷۷۰ هزار نفر به سینماها رفتند را به فراموشی بسپاریم و آنرا نشانه ای دال بر قهر مخاطب با سالن های تاریک سینما فرض نکنیم.
همچنین نمایش این دو فیلم می تواند برخی دیگر از گزاره های شبه مسجل سینمای ۱۴۰۱ را باطل کند ازجمله این که افزای ۵۰درصدی قیمت بلیت، فرصت استقبال انبوه مخاطبان از آثار سینمایی امسال را خواهد گرفت و یا کرونا، سایه سنگین خودرا بر سینما حفظ می نماید و سینما را از شرایط نرمال خود دور نگه می دارد.
تمامی این مفروضات سبب شده تا دلسوزان سینما و مخاطبان آن، اخبار مربوط به این دو فیلم را با دقت رصد کنند و این شرایط، یک امیدواری جمعی را در بین آنها پدید آورده است که به سبب آن، تیرگی مطلق سینما بعد از بیش از دو سال حفقان ناشی از کرونا، به روشنی تبدیل می شود و حیات واقعی به سینمای ایران بازمی گردد.
اما این، تمام دلخوشی ها و ذوق زدگی های سینمادوستان از نمایش این دو فیلم نیست. هر دو فیلم امتیازها و خاصیت های دارند که خود به تنهایی می توانند مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کنند و گیشه ای طلایی را رقم بزنند. خاصیت هایی که در ادامه، به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.
داریوش مهرجویی در پشت صحنه فیلم لامینورلامینور
دوشنبه، ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸ پردیس احمدیه مقابل دوربین بهرام بدخشانی رفت تا بیست ودومین فیلم مهرجویی، بعد از ۶ سال دوری از سینما، پروسه تولید خودرا شروع کند.
فیلمی که در همان بدو تولید، با انعکاس خبری در خصوص این که لامینور، یک سنتوری زنانه است، کنجکاوی های بسیاری را در بین سینمادوستان ایجاد کرد. همین طور انتشار خبر حضور علی نصیریان در این فیلم که بعد از ۴۰ سال، باردیگر مقابل دوربین مهرجویی ظاهر می شد عطش سینمادوستان را برای تماشای هر چه زودتر این فیلم بیشتر کرد.
مهرجویی در فرآیند ساخت این اثر، نهایت تلاش خودرا به کار بست تا حواشی چندانی دامن این فیلم را نگیرد. اخبار زیادی از لامینور به بیرون مخابره نشد و فیلم، عامدانه از حضور در جشنواره فجر انصراف داد تا خاطرات تلخ سنتوری، این دفعه دیگر تکرار نشود. با همه اینها اما لامینور در اسفندماه سال قبل و درست در زمانی که نمایش نوروزی آن مسجل شده بود، در فاصله ۴ روز تا اکران عمومی، از لیست نوروزی کنار گذاشته شد تا آن تصاویر و چهره مغموم و معترض مهرجویی، در حافظه تاریخی سینمادوستان حک شود.
این موارد اگرچه، کنجکاوی مخاطبان را برای تماشای آخرین ساخته مهرجویی بیشتر می کند اما سوژه اصلی، خود مهرجویی است که بعد از ۸ سال، به سینماهای کشور بازگشته است. آخرین فیلم اکران شده این کارگردان تا قبل از این، اشباح بود که از چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به روی پرده رفت و این کارگردان از آن زمان تاکنون، هیچ فیلم دیگری را در اکران عمومی نداشته است.
تمام این موارد سبب می شود تا از اکنون لامینور را بعنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های اکران امسال سینمای ایران لحاظ نماییم.
نمایی از فیلم انفرادیانفرادی
بزرگترین دلیل کنجکاوی مخاطبان برای تماشای انفرادی، رضا عطاران است. بازیگری که حدود ۲ سال و ۴ ماه، فیلمی به روی پرده نداشته و اکنون مخاطبان بسیاری تشنه هنرنمایی جدید این بازیگر هستند.
آخرین فیلم اکران شده عطاران تا قبل از این، زیرنظر بود که از ۴ دی ۱۳۹۸ به روی پرده رفت و از آن زمان تاکنون، دیگر هیچ فیلمی از این بازیگر، اکران عمومی نشده است. البته کسانی که به تماشای آثار جشنواره نشستند، در طول این مدت، دو فیلم شیشلیک و روشن او را تماشا کردند اما این بازیگر در طول این مدت، هیچ فیلمی را بصورت عمومی در اکران نداشت.
این ذوق زدگی مخاطب از تماشای باردیگر عطاران روی پرده سینما آن هم بعد از دو سال غم بار سبب شده تا تهیه کننده این فیلم در گفت و گو با ایرنا اعلام کند که انفرادی، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان می فروشد. اتفاقی که باتوجه به بالا رفتن قیمت بلیت و البته اطمینان بیشتر مردم به سینماها، اصلا دور از انتظار نخواهد بود.
البته که این فیلم، یک خاصیت دیگر نیز برای سینمادوستان دارد و آن، زوج رضا عطاران و مهدی هاشمی است که برای اولین بار روبروی یک دیگر قرار گرفته اند. رویارویی عطاران که در تمام این سال ها، سلطان بلامنارع عرصه کمدی سینمای ایران بوده و هاشمی نیز در این سال ها با حضور در کمدی هایی چون تگزاس، گیشه پررونقی را تجربه کرده است، اساسا شیرینی های بسیاری برای مخاطبان به همراه خواهد داشت.
مجموعه این موارد سبب شده تا انفرادی نیز به یکی از کنجکاوی برانگیزترین فیلم های درحال اکران این روزهای سینمای ایران تبدیل گردد.
منبع: marketdoc.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب