تردید در بازار موسیقی و روایت موزیکال زیبایی های چغازنبیل به گزارش بازار مقاله آلبوم موسیقی «تردید» به خوانندگی محمود انصاری و تابلوموزیکال «دشت مجنون» اثری از میدیا فرج نژاد با روایت بخشی از زیبایی های زیگورات چغازنبیل منتشر گردید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، محمود انصاری جدیدترین آثار خویش را در چارچوب یک آلبوم موسیقی با عنوان تردید منتشر و روانه بازار موسیقی کشور کرد. ترانه سرا و آهنگساز تمام قطعات این آلبوم موسیقی حسین سوادزاده است و تنظیم قطعات را هم حسین سیاحی، کمال صداقت، وحید طاهرخانی و بهمن بختیاری انجام داده اند. تردید، عاشقم هنوز، دلواپسی، اعتراف، قاصدک، حسرت(کم نگیر)، خواهش، خاطره ها، مرگ رویاها، رویای آشفته و وقت عاشقی عنوان قطعات این اثر هستند که قطعه رویای آشفته با دو تنظیم متفاوت عرضه شده است. قطعه وقت عاشقی تیتراژ شام ایرانی و قطعه رویای آشفته تیتراژ فیلم عشق نیکان بوده است. فیروز ویسانلو، مجتبی تقی پور، یاشار خسروی، بابک ریاحی پور، حسن فراهانی، بابک یوسفی، علیرضا دریایی، محمد رشیدی، پیمان رشیدی، کمال صداقت، حسین سیاحی و بهمن بختیاری نوازندگان این آلبوم آکوستیک هستند و ضبط آنرا وحید طاهرخانی به عهده داشته است. میکس و مستر آلبوم تردید توسط نوید احمدی، کمال صداقت، وحید طاهرخانی و بهمن بختیاری انجام شده است. مشاوره هنری و مدیریت پروژه این آلبوم موسیقی با حسین سوادزاده بوده و دریافت مجوز هم از راه شرکت آوای ماندگار صداقت انجام شده است. امین باقری نیز عکاس و طراح گرافیک آن است. انصاری که پیش از این آلبوم موج های آبی را منتشر نموده بود، متولد ۱۳۴۷ در شهر اهواز است، وی فارغ التحصیل رشته داروسازی از دانشگاه تبریز بوده و به موازات تحصیل، به یادگیری دوره های مختلف خوانندگی زیر نظر استاد کاظم پوره پرداخته است، سالها حضور در برنامه های صدا و سیما و اجرای چند تیتراژ از سوابق هنری انصاری است. انتشار تابلو موزیکال «دشت مجنون» تابلوموزیکال دشت مجنون اثری از میدیا فرج نژاد با روایت بخشی از زیبایی های زیگورات چغازنبیل انتشار یافت، این اثر در چارچوب پروژه تار و تاریخ است. میدیا فرج نژاد دشت مجنون را برپایه شعری از هوشنگ ابتهاج ساخته و آواز آنرا رهام خورشیدوند خوانده و نوازندگی دف و بندیر هم برعهده علیرضا نصیری فرد بوده است. ویدیوی دشت مجنون در بنای زیگورات چغازنبیل ضبط شده است. فرج نژاد درباره تابلو موزیکال دشت مجنون بیان کرده است: «خوزستان دلیل آغاز تار و تاریخ بود، سرزمینی رازآلود. قدم که به خاکش گذاشتم تمام کودکی ام زنده شد. دلم برای تک تک شهرها و جاده هایش تنگ شده بود. می شود از تاریخ ایران نام برد و شوش کهن را فراموش کرد؟ نخستین مکانی که در خوزستان آرزوی دیدار مجددش را داشتم زیگورات چغازنبیل بود و با مهربانی تمام دست اندرکاران و روی گشاده و آغوش بازشان این مهم صورت گرفت. اینجا کهن ترین ساختمان مذهبی ایران است! بنایی که قدمتش به هزار و دویست پنجاه سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد! بنای عظیمی که در ستایش ایزد نگاهبان شوش ساخته شد. بنایی که نخستین میراث ثبت شده ایران است در یونسکو! از عظمتش هر چه بگوییم کم است. در طول ضبط، دلسوزی مدیران آنجا و کارکنان عاشقش توجه تمام گروه را جلب کرده بود. البته دغدغه هایی هم هست... پاسداری از چنین بنای عظیمی احتیاج به بودجه قابل توجهی دارد که در واقع این بودجه آنقدر که باید و شاید نیست و در چند سال قبل متاسفانه کمک های یونسکو هم به خاطر تحریم های ایران قابل وصول نبوده است. امیدوارم توجه بیشتری به این مورد از جانب مدیران ارشد صورت پذیرد. تابلوموزیکال دشت مجنون با شعری از جناب سایه، ترجمه احساسمان بود در کنار این زیبای با عظمت.» میکس و مسترینگ این آهنگ برعهده احمد میرمعصومی و کارگردانی و تدوین تابلو موزیکال دشت مجنون را مرتضی حاج محمدی عهده دار بوده است. تابلو موزیکال در پروژه های مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه تار و تاریخ برپایه پدیده ای مانند یک بنا، یا تاریخ یک منطقه در نقطه ای مشخص، موسیقی ایجاد می شود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد.