ایجاد شعبه های پارک دانشگاه تهران در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری

ایجاد شعبه های پارک دانشگاه تهران در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری بازار مقاله: به گزارش بازار مقاله، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از گسترش همکاری پارک دانشگاه تهران و استان هرمزگان در زمینه فناوری های دریایی آگاهی داد و اظهار داشت: ایجاد شعبه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری از اولویت های دانشگاه تهران است.


به گزارش بازار مقاله به نقل از ایسنا، دکتر علی اسدی در بازدید از پارک علم و فناوری استان هرمزگان با تأکید بر تمرکز همکاریهای مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری هرمزگان بر مباحث فناوری های دریایی و ساحلی، اظهار داشت: در مباحث علوم و فناوری های دریایی نیازمند نگاه بین رشته ای هستیم. علوم دریایی فقط ناظر بر علوم دریا و محیط زیست نیست، بلکه مباحثی نظیر کشتی، فناوری اطلاعات، گردشگری دریا، آب شیرین کن ها و … از موارد اولویت دار در این عرصه هستند که لازم است ظرفیت های پارک های علم و فناوری قشم و کیش و هرمزگان را به این عرصه ها وارد نماییم.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر شبکه سازی بین پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: علاوه بر تشکیل شبکه سرمایه گذاران در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بدنبال این هستیم که شبکه سازی بین پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها را به نتیجه برسانیم.

وی با یادآوری این که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نخستین پارک دانشگاهی کشور است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی هستند برنامه دارد؛ بطوریکه ایده های دارای قابلیت دانشجویان در قالب هسته های نوآور و ایجاد شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند.
اسدی توضیح داد: به ایده هایی که پذیرش می شوند، از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می دهیم تا به مدت ۳ سال در قالب هسته های نوآور به تمرین کسب وکار بپردازند. البته حتی شرکت هایی هم که رشد پیدا می کنند و قصد خروج از پارک علم و فناوری را دارند نیز به حال خود رها نمی شوند و پارک علم و فناوری همچنان رویکرد حمایتگری خودرا نسبت به آنها ادامه می دهد.

وی با اعلان اینکه هم اکنون ۶ هزار نفر در قالب شرکت های دانش بنیان دانشگاه تهران فعال می باشند، اعلام نمود: در کمتر از یکسال، تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه تهران از ۱۸۰ شرکت به ۳۵۰ شرکت بالا رفته است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، اسدی با اعلان اینکه شرکت های دانش بنیان تا حالا عمدتا در زمینه های فنی و مهندسی به وجود آمده و رشد کرده اند، اشاره کرد: وقایع اجتماعی نشان میدهد که مباحث علوم اجتماعی و روانشناسی برای رشد و پیشرفت کشور دارای نقشی تعیین کننده هستند؛ بدین سبب در دوره ی جدید مدیریتی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ایجاد شعبه های پارک و مراکز نوآوری و کسب وکار در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری را به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته ایم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حل مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه تجاری سازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان را نیازمند هم اندیشی بین پارک ها و متخصصین و حرفه ای های حوزه تبلیغات دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده است که با کانال های اطلاع رسانی معمول نمی توان به هدف مورد نظر در امر تبلیغات برای شرکتها و محصولات دانش بنیان دست پیدا کرد.



1401/09/28
20:45:12
5.0 / 5
531
تگهای خبر: تبلیغات , دانش بنیان , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
بازار مقاله MarketDoc
marketdoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازار مقاله محفوظ است

بازار مقاله

فروش مقالات و کتب علمی