صنعت توریسم در پیشانی اداره کشور جای می گیرد معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اظهار داشت: با برگزاری سالانه نمایشگاه صنعت توریسم در شهرهای مختلف کشور، صنعت توریسم در پیشانی اداره کشور جای می گیرد. به گزارش بازار مقاله به نقل از ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شالبافیان در وبینار با مدیران کل و معاونان گردشگری استان ها که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی نهایی پیرامون مبحث برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹تا ۱۲بهمن ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد؛ اظهار داشت: درصدد هستیم با تداوم و تکرار نمایشگاه گردشگری در سایر استان ها، مشابه آنچه هر سال در تهران برگزار می شود؛ به صورت مستمر تلاش نماییم تا گردشگری در ویترین اداره کشور جای گیرد. معاون گردشگری همینطور با تکیه بر این که هر یک از ادارات کل استانی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران باید معین یکی از بازارهای هدف باشند؛ اظهار داشت: نیاز است همراهی فعالان بازار در اولویت کاری استانی قرار گیرد و با حمایت بخش خصوصی برگزاری نشست های دوجانبه کسب و کار (B ۲ B) به صورت حضوری و مجازی با مشارکت میهمانان بین المللی مدنظر قرار گیرد. شالبافیان تصریح کرد: ادارات کل استانی باید با تسهیل گری امکان حضور شایسته بخش خصوصی در این رویداد مهم را فراهم آورند. وی همینطور همکاری فعال با سایر شرکت ها و موسسات معتبر مطرح که فعالیتی غیر از گردشگری دارند را هم در صدر امور اجرایی استانی قرار داد و تصریح کرد: با عنایت به این که خیلی از شرکتهای مهم بر اساس مسئولیت اجتماعی شان دغدغه فعالیت و پشتیبانی از حوزه گردشگری را دارند؛ می توانیم در جهت ترغیب، تشویق و تبیین حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران از آنها بعنوان حامیان این حوزه بهره ببریم. معاون گردشگری همینطور از روسای ادارات کل استانی خواست ضمن فعال کردن و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری حوزه روابط عمومی و ایجاد زمینه حضور شخصیت های مطرح و اثرگذار استانی در غرفه های مربوطه نسبت به محتواسازی و انعکاس ارتباط دوسویه و تعاملات فرابخشی در این عرصه اقدام نمایند. شالبافیان همینطور با تکیه بر تخصصی بودن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار داشت: معرفی محصولات گردشگری همچون گردشگری خوراک، دریایی، معرفی محور غرب و غیره زمینه ای بوجود آورده است تا استانهای برخوردار از ظرفیت های موجود بتوانند با تاکید بر داشته خود در جهت برندسازی و معرفی استان در چارچوب مورد نظر تلاشی ویژه به صورت بصری و ساختاری داشته باشند تا عموم مردم و فعالین این حوزه بتوانند از فرصت فراهم شده بهره مند شوند.