آنتی بیوتیک های جدید در روده ما پنهان هستند!

آنتی بیوتیک های جدید در روده ما پنهان هستند! به گزارش بازار مقاله، محققان می گویند آنتی بیوتیک های جدید و امیدوارکننده امکان دارد در میکروبیوم های روده های ما پنهان باشند.

به گزارش بازار مقاله به نقل از ایسنا، باکتری ها سریع تر از گذشته بر آنتی بیوتیک ها غلبه می کنند و ما نمی توانیم داروها را متناسب با سرعت آنها تولید نماییم. ازاین رو دانشمندان به روده انسان که محیطی است که خانه حدود ۱۰۰ تریلیون میکروب است، روی آورده اند تا به دنبال موادی جدید جهت استفاده در مبارزه با بیماری ها باشند.
محققان در ایالات متحده میکروبیوم های روده ۱۷۷۳ نفر را مورد بررسی قرار دادند و ۴۴۴ هزار و ۵۴ پروتئین را که قبلا از نظر پتانسیل آنتی بیوتیکی شناسایی شده بودند، تحلیل و بررسی کردند.
از ۷۸ نامزد امیدوارکننده ای که این تیم در لابراتوار سنتز و آزمایش کرد، ۷۰.۵ درصد از آنها توانایی مبارزه با میکروب هایی مانند باکتری ها را نشان دادند که نشان داده است در نهایت میتوان از آنها در تولید آنتی بیوتیک ها استفاده نمود. همینطور نشان داده است که روده ما واقعاً حاوی مواد و انتخاب های گسترده ای برای مبارزه با عوامل بیماری زاست.
سزار دلا فوئنته، مهندس زیستی از دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: ما به زیست شناسی بعنوان یک منبع اطلاعاتی فکر می نماییم. همه چیز کد است و اگر بتوانیم الگوریتم هایی را عرضه نماییم که بتوانند آن کدها را مرتب کنند، می توانیم کشف آنتی بیوتیک را به طرز قابل ملاحظه ای تسریع نماییم.
یکی از امیدوارکننده ترین پروتئین های کشف شده، پرووتلین-۲(prevotellin-2) است که توانایی های از بین بردن باکتری ها را نشان داده که با پلی میکسین B(polymyxin B) همخوانی داشت و هم اکنون یکی از آنتی بیوتیک های پیشرو است که برای مقابله با عفونت هایی که مقاومت در مقابل چندین داروی دیگر بوجود آورده اند، مفید می باشد.
آمی بات، دانشمند دانشگاه استنفورد می گوید: این نشان داده است که استخراج میکروبیوم انسان برای انواع جدید و هیجان انگیز پپتیدهای ضدمیکروبی، مسیری امیدوارکننده برای محققان و پزشکان و بخصوص برای بیماران است.
کار زیادی ضروری است تا بتوان این پروتئین ها را به آنتی بیوتیک های واقعی تبدیل کرد، اما این نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده هستند.
محققان همینطور خاطرنشان می کنند که پروتئین های شناسایی شده مانند مولکول های ضد میکروبی معمولی ساخته نمی شوند. این شاید بتواند راه های جدیدی را برای توسعه این قاتل های ابرباکتری ها باز کند.
مارسلو تورس، مهندس زیستی از دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: جالب است که این مولکول ها ترکیب متفاوتی با آن چه که به صورت سنتی ضد میکروبی در نظر گرفته می شود، دارند.
وی ادامه داد: ترکیباتی که ما کشف کرده ایم کلاس جدیدی را می سازند و خصوصیت های منحصر به فرد آنها به ما کمک می نماید تا فضای توالی ضد میکروبی ها را درک نماییم و گسترش دهیم.
روش سنتی تولید آنتی بیوتیک ها از محیط وسیع تر، زمان و تلاش زیادی می طلبد. بنابراین است که دلا فوئنته و همکارانش به دنبال منابع آنتی بیوتیک هایی هستند که از قبل در طبیعت وجود دارند و می توانند سریع تر فعال شوند.
مقاومت آنتی بیوتیکی مشکلی است که به سرعت درحال رشد است و با میلیونها مرگ مرتبط می باشد. دانشمندان سخت درحال کار بر روی چاره ها هستند، اما این یک مسابقه دائمی برای جلوتر ماندن از باکتری های درحال تکاملی است که با آنها می جنگیم.
اکتشافات گزارش شده در این مطالعه فرضیه اصلی محققان را تأیید می کند. این که تکامل و سازگاری مداوم در روده برای زنده ماندن می تواند به میکروبیوم ما ابزارهایی برای از بین بردن سایر عفونت ها با داروهای هدفمند بدهد.
این پژوهش در مجله Cell انتشار یافته است.

1403/06/13